Grönt te

Jag älskar te, framförallt svart te. Vet egentligen inte varför, men det verkar vara flera som delar min åsikt om att grönt te inte är riktigt lika gott. Dock är grönt te nyttigare har man ju hört och jag har därför velat lära mig att älska även grönt te, och nu har jag äntligen lyckats! Jag har nämligen funnit två jättegoda gröna te-sorter, de heter "Grönt&Skönt" samt "Dazy Green" och finns att köpa på bland annat The Spice Tree här i Kristianstad.


5 anledningar till varför du ska dricka grönt te:
  • Innehåller rikliga mängder antioxidanter som skyddar våra kära celler.
  • Samt mindre mängder vitaminer & mineraler.
  • Det är inflammationshämmande.
  • Det hjälper dig slappna av och är avstressande.
  • Det är gott!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0